reklama

malé veľké veci

Život sa neskladá iba zo za sebou idúcich dní a otáčajúcich sa stránok stolového kalendáru. Práve naopak. Najdôležitejším stavebným materialom na našom životnom dome sú udalosti, stretnutia, doplnené atmosférou nabitou emóciami, dávajúcimi týmto dňom nielen ako sa vraví šťavu, ale priam bytostný zmysel. Je to presne to čo nazývame korením života, to čo nás učí byť nielen číslom v matrike, ale človekom s veľkým "Č" Tie kúsočky puzzle, ktoré dávajú nášmu životu nádej, nevkĺznuť do šedého zástupu nekonečnej jednotvárnosti, ktorá ubíja človeka v neforemnú masu, ktorú dokáže rozhýbať už len kolektívne vedomie davu, či pocit povinnosti, zodpovednosti alebo zvyku. Možno by to mohol niekto nazvať stokrát opakovaným klišé, ktoré nič nehovorí o skutočnosti. O názore rojka, či nekonečného romantika. Nikoho nenútim, aby so mnou nevyhnutne súhlasil a už vôbec sama seba nenazývam rojkom. Tiež nepoznám nikoho, kto by ma tak nazval. Ale tisíc krát som sa na vlastnej koži presvedčila ako sú v živote dôležité maličkosti a ako práve ony dokážu ovplyvniť, ak už nie život, tak minimálne náladu človeka a zmeniť modalitu nielen niekolkých chvíľ, v ktorých sa odohráva, no i nasledujúce chvíle......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pritom ako píšem tento príspevok počúvam pieseň takmer neznámej kapely, ktorá mi pobehuje v hlave celý víkend. To je tiež jedna z tých mojich "maličkostí" ktoré ma nakopli k tomuto písaniu. Mala som spontánny zážitok, že sme si s partou vybehli vypočuť pár neznámych - známych kapiel. Trochu sa uvolniť, čo to podporiť niekoho tvorivú atmosféru a poviem vám, oplatilo sa. Presvedčili sme sa, že keď sa chce aj malý ošarpaný amfik, provinčného mestečôčka môže zanechať stopu, zameniteľnú veľkým festivalom. Ak je správna spoločnosť, je všetko možné - a spoločnosť bola veľmi dobrá, musím povedať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na správnej vlne sme boli, spoločne sme ju chytili a nasadli na ňu už na začiatku letného víkendu. Tzv. Otvorenie leta - neodmysliteľne patrí gulášiku na viniciach. Konštatovanie, guláš sa vydaril, všetci zúčastnení sa zabavili, vykecali sme sa, posedeli, pospievali, čo to popili, kto ako...:P

No a nedeľa bola už bonus tohto nezameniteľného trojdnia. Slnko, voda, kopec broskýň, priatelia... A ako skvelá bodka príjemného víkendu - babinec ako vyšitý. Posedenie na lavičke pri orosenom pohári, prechádzka večernými uličkami, veselé, poloveselé i vážne debaty. Šalenie, nanuky do ruky, reálne či úplne nereálne plány blízkej i vzdialenej budúcnosti. No proste ženské sa bláznia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No čo vám poviem. Možno sa vám zdá, že je tento článok o ničom konkrétnom. Ale píšem ho práve pod vplyvom tých emócii, ktoré robia život krajším, lepším, farebnejším... Som vďačná práve za tieto okamihy, čo dokážu uhasiť a prekryť situácie opačnej modality a dodať energiu a šťavu do každodennosti, k vykonávaniu povinnosti, ale už nie pre povinnosť samú, ale pre to ku čomu môže doviesť.

Ďakujem Bohu za priateľov, ktorý vedia vytvoriť priestor, práve pre tieto maličkosti, bez ktorých by môj život bol fádny a jednotvárny. Práve vy, dávate môjmu bytiu šťavu a preto som rada, že vás mám. Možno vám to nie vždy viem dať najavo, ale práve naopak. Ale verte, ste pre mňa dôležití a nemenila by som vás :) Pretože už dávno viem, že s vami sú perfektné nielen takéto dni, ale lahšie sa prekonávajú aj tie depkovské.

Alena Šlezingerová

Alena Šlezingerová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná baba, ktorá sníva a pritom sa pozerá na svet reálne. Myslím si, že s úsmevom je život jednoduchší a hlavne krajší. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu