reklama

Nečakane dobrá akcia - Zelené Požitavie

Kto by si bol pomyslel, že z nenápadného mailu sa vykluje až taká dobrá akcia. Ale kto bol určite neobanoval. Urobili sme niečo pre prírodu a popri tom sme sa aj zišli celkom dobrá partia a zabavili sme sa tiež celkom dosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V rámci akcii Zelené Požitavie sme dostali pozvanie sa zúčastniť čistenia rieky na úseku našej obce. Popravde na prvý pohľad ma to vôbec neoslovilo. Nie že by som necítila ekologicky, ale predstava , že víkendy, ktoré sú pre mňa také vzácne, keď ich môžem stráviť doma, by som mala sčasti obetovať hrabaniu sa odpadkami. No nič moc predstava. Ale našťastie na druhý pohľad som správu rozšírila aj ďalej.

Tak sme sa v sobotu ráno zišli celkom slušná skupinka mladých ľudí, odhodlaná priložiť ruku k dielu. Popravde, len niektorý asi mali predstavu do čoho ideme. Preto to bol celkom šok, prvý pohľad na úsek, ktorý sme mali čistiť. Keby som nevedela že tam je rieka, tak si poviem, že je to jama plná odpadkov. Zvalené stromy a naplavené drevo vytvorili priehradu, ktorá zachytávala všetok pritekajúci odpad. Poviem vám, vedela som, že ľuďom vo všeobecnosti je jedno kde sa zbavia svojich rárohov, ale toto som nečakala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toľko plastových fliaš, polistirénu, topánok, lôpt, obalov z kozmetiky, sudov a ktovie čoho ešte vidieť na jednom mieste bol celkom šok. Prístup k nim sa miestami dal zrovnať keď už nie s adrenalínovými športami tak aspoň s celkom slušnou gymnastickou zostavou.

Z troch plánovaných úsekov sme vyčistili síce len dva, ale aj tak to bolo dobrých osem hodín práce vo vode, pri nie príliš vábivých odadkoch ani na pohľad, nie to ešte na vôňu. Nosenie ťažkých vriec, vyťahovanie naplavených kusov dreva a podobne. Ale napriek tomu všetkému to bolo osem hodín, pri ktorých nikto nefrflal, všetci sme sa bavili, nepohodlie sme nahradili dobrou náladou, únavu žartami, riziko spoluprácou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týmto chcem poďakovať približne dvaciatke skvelých ľudí, ktorý obetovali voľnú sobotu, prekonali ranné vstávanie a vyhrnuli si nielen rukávi, ale hlavne prišli s otvoreným srdcom. Ukázali ste, že aj táto nastupujúca generácia má obrovský potenciál. Som rada, že som tento deň mala česť prežiť s vami. Takmer 150 vriec odpadkov a kopec dreva, ktoré sme vytiahli zo Žitavy je super, ale najviac zo všetkého bolo zažiť tú atmosféru, ktorá tam vládla. A tak teraz večer, hoci unavená, ale spokojná, píšem aspoň týchto pár riadkov.

Možno v celkovom merítku, sme spravili len malú službu pre našu riečku a možno už o pár dní naši spoluobčania doplnia "zásoby" plastu v rieke. Ale bol to krok vpred. Bolo s vami dnes super.

Alena Šlezingerová

Alena Šlezingerová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná baba, ktorá sníva a pritom sa pozerá na svet reálne. Myslím si, že s úsmevom je život jednoduchší a hlavne krajší. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu